Viikon 11 treenit

Pikkuhiljaa täälläkin on taas päästy treeneihin mukaan ja kyllä se vaan on niin mukavaa!

Alkuviikon otin vielä ihan rauhallisesti, mutta keskiviikkona uskaltauduin mukaan Vauhtisammakon polkujuoksutreeneihin. Polut oli hieman jäässä vielä, mutta nastakengillä pärjäsi ihan hyvin, kun muisti mennä rennosti eikä jännittänyt liikaa. Keuhkot on edelleen toipumistilassa flunssan jäljiltä, mutta ilman ylimääräisiä lääkityksiä selvisin siitä treenistä.



Matkaa kertyi 6,7 kilsaa ja aikaa meni noin 55 minuuttia. Keskisyke oli yllättävän alhaalla polkutreeniksi flunssan jälkeen, 165 bpm. Ihan tyytyväinen siihen treeniin :)

Torstaina meillä oli Vauhtiksen kanssa kaikkien tasoryhmien yhteiset treenit ja ne on yleensä aika poikkeavia muista treeneistä. Tälläkin kertaa se piti paikkaansa. Juostiin pitkin Vartiovuoren puistikoita ja yritettiin viedä muilta "henki", jonka jälkeen se hengen menettänyt joutui tekemään erilaisia lihaskuntotreenejä. Tärkeitä nekin juoksua treenatessa.
Juosten mulle ei silloin ehtinyt tulla paljonkaan matkaa, mutta burpeita ja borsovilaisia askelkyykkyjä sitäkin enemmän.



Lauantaina mulla oli edessä ensimmäinen ohjaustunti, tai oikeastaan tällä kertaa kyseessä oli polkujuoksuun liittyvä luento, jonka jälkeen käytiin vielä muutamat mäkivedot tekemässä porukalla.
Ajelin aamulla kuopuksen kanssa kohti Turunmaan saariston perukoita, Houtskariin. Siellä oli vastassa 7 hengen ryhmä, jotka ovat aloittelemassa polkujuoksuharrastusta ja suurin osa kuulemma tulossa mukaan myös Bodom Trailille.
Hieman jännitin tuota luennon pitämistä ensin, koska pidin sen toisella kotimaisella kielellä eli ruotsiksi. Toki ruotsinkieli on itselleni ollut lähes kotikieli reilu parikymmentä vuotta ja lasteni äidinkieli.
Kävin heille läpi ihan perusasioita omasta treenaamisestani ja annoin vinkkejä tankkauksesta ja varusteista. Olin ottanut mukaani myös meidän varusteitamme, joita saivat testatakin. Ainakin Salomonin juoksuliivit herättivät kiinnostusta ja niitä testattiin päälle.
Kerroin myös jonkin verran kirjoittamattomista säännöistä joita polkujuoksussa on ja kehotin tutustumaan osallistujainfoon tapahtumien kotisivuilla.
Tähän kurssiin on tulossa myös toinen osio, jolloin he tulevat Turun suuntaan ja tarkoituksena on juosta kevyesti 7-9 kilsan lenkki jossain poluilla. Ruissalo voisi tietysti olla hyvä paikka tälle treenille.
Tuohon reissuun meni käytännössä koko päivä, lähdettiin kotoa aamulla 8 aikaan ja takaisin oltiin illalla 6 aikaan.

Näissä maisemissa syötiin lounas kuopuksen kanssa lauantaina


Sunnuntaina lähdettiin miehen kanssa aamupalan jälkeen viikon kevyelle lenkille. Aurinko paistoi lämpimästi ja asteetkin oli plussan puolella. Kevättä ilmassa ihan selkeästi! Ja mikä parasta, sai laittaa normikengät jalkaan eikä tarvinnut nastureita! Parissa kohtaa oli pyörätiellä vielä jäätä, mutta pääosiltaan ne on ihan sulat. Ainut paha mikä nyt on tullut kevään myötä on katupöly. Sitä on enemmän kuin laki sallii, pölyä lentelee koko ajan ja nenä on ihan tukossa.
Pölystä huolimatta juostiin 9 kilsan lenkki ja aikaa siihen meni noin 1:15:00. Sykkeet ei pysyneet ihan niin alhaalla, kuin olisin halunnut, mutta ihan ok kuitenkin. Kyllä tästä vielä päästään niidenkin kanssa alaspäin.

Illalla käytiin vielä päivän Ikea-shoppailujen jälkeen joogassa rentoutumassa ja venyttelemässä. Mä olen niin ihastunut Yin-joogaan ja tänäänkin meinasin loppurentoutuksessa nukahtaa :D

Tulevalla viikolla onkin taas ohjelmaa melkein jokaiselle päivälle. Tiistaille on suunniteltu tuplatreenejä, aamulla salille ja illalla juoksutreeneihin. Keskiviikkona salille, torstaina taas juoksutreeneihin. Perjantai, lauantai ja sunnuntai kuluukin Personal Trainer-koulutuksen parissa, mutta viikonloppuna on kyllä tarkoitus käydä juoksemassakin illalla koulutuksen jälkeen.

Mitenkäs teidän viikko on sujunut?


Kommentit

Suositut tekstit