Siirry pääsisältöön

Tekstit

Videot

Salitreeni juoksua tukemaan

Mies pyysi tekemään uuden saliohjelman, kun edellistä on tehty taas jo reilu pari kuukautta. Me molemmat vaihdetaan ohjelmaa suhteellisen usein, koska erilaiset liikkeet kohdistuvat eri lihaksiin. Myös eri tavoin tehdyt liikkeet antavat erilaista ärsykettä lihaksille ja jos tekee kaiken aina samalla tavalla ei keho ymmärrä, että sen pitäisi kehittyä. Riittää jo, kun ohjelmasta vaihtaa osan liikkeistä.



Koska Jarkko treenaa ensi kevään Karhunkierroksen 80km matkalle, pitää treenin olla sellainen, ettei se haittaa juoksutreeniä. Viikoittainen juoksumäärä on noin 70-80km ja jalat ei näissä treeneissä saa olla tukossa.
Tästä syystä tein ohjelman, jossa on lyhyet sarjat ja toistomäärät. Osassa liikkeitä on mukana myös räjähtävyyttä. Liian pitkillä toistomäärillä voi saada jalat tukkoon ja juoksusta voi jäädä paras terävyys pois.
Ohjelmassa on myös huomioitu tasapainon treenaaminen, koska polkujuoksussa myös sitä tarvitaan. Mies toivoi myös simppeliä ohjelmaa jonka voi käydä tekemässä vaikka…

Viimeisimmät blogitekstit

Vihersmoothie

Juoksu puolison kanssa

Marraskuun menemiset

Polkujuoksu talvella ja syksyllä

Polkujuoksu || Salomon Sense Ride

Black Friday | tarjous Personal Trainer 1+1

Treenaatko salilla aina samoilla painoilla!

Kohti terveellisempää ja tasapainoisempaa tulevaisuutta | Ravinto

Talviuinti | Uhka vai mahdollisuus

Diabetes ja kestävyysliikunta