Siirry pääsisältöön

Tekstit

Videot

Suunto ominaisuudet || Intensiteettialueet

Hetki sitten kirjoitimme hieman vinkkejä Suunnon urheilukelloon, aiheena oli silloin intervalliharjoittelun urheilutilan hyödyntäminen klik klik.

Tällä kertaa Suunnon ominaisuuksista esille nostetaan intensiteettialueet ja niiden käyttö harjoittelussa.

Suunnon sykekellossa on viisi eri intensiteettialuetta.

Kevyt, kohtuullinen, kova, erittäin kova ja maksimaalinen



KEVYT

Tätä aluetta käytetään lähinnä palautumiseen ja peruskunnon parantamiseen, kun olet aloittelemassa harrastusta tai tauon jälkeen palaamassa treenien pariin.

KOHTUULLINEN

Tätä aluetta käytetään peruskunnon parantamiseen, harjoittelu tuntuu helpolta ja sitä voisi jatkaa pitkäänkin. Suurin osa treeneistä tulisi tehdä tällä alueella.

KOVA

Tämä saa jo tuntua raskaalta ja kroppaasi alkaa kertyä maitohappoja, kehosi pystyy kuitenkin poistamaan sen. Itse treenaan tällä alueella noin 1-2 kertaa viikkoon.

ERITTÄIN KOVA

Tällä alueella treenaaminen kehittää kroppaa kovin, mutta liian usein ja liian kovin tehtynä saattaa johtaa lii…

Viimeisimmät blogitekstit

Uusia polkureittejä etsimässä

Fatbike kaapista esiin

Suunto ominaisuudet || intervallit

VK-treeniä kaatosateessa

Polkujuoksu || Pirunkirkon patikka

Kesäkuun kuulumiset!

Alamäkitreeniä poluilla

Rennon kova ratatreeni!

Peruskestävyystreeni - tuleeko tehtyä?

Maratontreeniä