Viikko 43 juosten ja joogaten

Miten aika menee näin nopeasti? Välillä tuntuu siltä, ettei ehdi itse mukaan ollenkaan. Taas yksi viikko takana ja muutama treeni enemmän tehtynä.

Maanantai alkoi messuviikonlopun jälkeen sopivasti hieronnalla. Jos olisi järkevästi ajatellut, olisi hierotuttanut hartiat ja yläselän, mutta koska en ajatellut järkevästi, pyysin tuttuun tapaan hieromaan jalat.

Uudet kengät salitreeniin


Maanantaina oli siis lepopäivä :) Miten sitten muut treenit meni?

Tiistai, juoksu
1:05:27 / 3,54 km
Mäkitreeniä Vartiovuoren mäellä juoksukavereina auton renkaat, joita vedettiin perässä niin ylä- kuin alamäkeenkin. Rankka treeni, johon sisältyi myös vähän lihaskuntotreeniä ja yksi astmakohtaus viimeisen mäkivedon jälkeen.

Keskiviikko, ultrajuoksukoulutreeni
1:30:41 / 12,93 km
n 7km vauhtia 6:00 min/km, astmakohtaus ja pieni tauko, loput lenkistä vauhtia 6:30 min/km

Torstai, joogaa
0:56:00
Aamupäivällä kävin lopulta fyssarilla olkapään takia, joka edelleen särkee ja liikerata on vajaa. Mitään tiettyä ei olkapäästä löytynyt, ei vaikuttanut kuulemma tulehdukselta eikä siltä, että mitään olisi rikki. Olkapää teipattiin, sain ohjeeksi triggerpallolla ja foam rollerilla käsitellä lihaskalvoja ja ainoastaan pientä liikkuvuustreeniä todella pienillä painoilla. Ei venytyksiä ollenkaan. Lisäksi fyssari tilasi töihin näppiksen eteen laitettavan rullahiiren, josta pitäisi olla apua ainakin osittain.

Perjantai ja lauantai, lepoa

Sunnuntai, juoksua
1:30:10 / 13,4 km
Eka tunti n. 7 min/km vauhtia ja loput 30 min noin 5:30-5:45 min/km

Ihan hirveän paljon ei vielä ole juoksukilometrejä kertynyt, viimeisen viikon aikana noin 30 km. Vähän pitää vielä määriä nostaa, jotta saan valmisteltua kroppaa kevään ultraa varten. Toki on aina parempi aloittaa maltilla ja myös kuunnella kehoa. Tärkeintä on saada pidettyä vauhdit maltillisina, välttyä astmakohtauksilta ja saada vähän lihaskuntoa tehtyä. Karhunkierroksen mäet vaativat paljon lihaskestävyyttä kaikkine korkeuseroineen. Tunkkausta olisi talven aikana edessä runsaasti.

Viikon treenit Suunto Movescountista




Kommentit

Suositut tekstit