Rentoa viikonloppulomaa Helsingissä

Matkamessuilla en ollutkaan käynyt moneen vuoteen, mutta kun sain kaksi vapaalippua niin olin innoissani lähdössä katsomaan, mitä kaikkea nuo messut tänä vuonna tarjoavat. Mehän ollaan innokkaita matkailijoita mieheni kanssa ja melkein mielummin lähdemme ihan omatoimimatkalle, kuin valmiille pakettireissulle. Viimeisen viiden vuoden aikana on kaikki meidän reissut tehty omatoimisesti. Lennot on varattu netistä ja niin myös hotellit tai viimeksi Gdanskissa käydessä varattiin Airbnb:n kautta yksityiseltä kaksi huonetta ja keittiö kalustettuna. Yhdelläkään reissulla ei ole tullut mitään mutkia matkaan. Ellei nyt lasketa mukaan viime kevään Lontoon reissun metrolakkoa samana aamuna, kuin meidän piti lähteä kotiin.
Reissuja on tehty lähelle ja kauas. On ollut parin tunnin lentomatkaa ja vuorokauden pituista matkustusaikaa.
Italian reissulla lennettiin Munchenista Veronaan alppien välissä potkurikoneella, matkustettiin paikallisjunalla Veronasta Firenzeen ja bussilla Maranelloon. Modenassa käveltiin rinkat selässä noin 5 kilometriä väärään suuntaan ja takaisin, koska kukaan ei ollut kertonut, että kadun nimissä on eri suuntiin eri päätteet ja numerot lähtevät molempiin suuntiin ykkösestä.
Australiaan matkustettiin pikkuisen isommalla koneella, ajettiin väärällä puolella tietä (siis heille se on oikea puoli) noin 400 km sisämaahan vain nähdäksemme aallon muotoinen kivi, Wave Rock. Yövyttiin siellä yksi yö parakkimökissä, ajettiin takaisin rannikolle 400 km ja nähtiin yksi maailman pisimmistä puulaitureista, Busselton Jetty. Käytiin ihailemassa mahtavia surffiaaltoja Yallingupissa ja muutamalla viinitilalla Margaret Riverillä. Roikuttiin serkkuni nurkissa pari viikkoa ja vietettiin joulu +36 asteen lämmössä ja auringonpaisteessa. Käytiin tutustumassa Länsi-Australian ainoaan suurkaupunkiin Perthiin ja sen rantoihin.
Pari kertaa ollaan käyty Budapestissa ja pari kertaa Gdanskissa, koska Turusta pääsee helposti halpalentoyhtiön siivellä molempiin paikkoihin ja yöpyminen on edullista molemmissa paikoissa. Budapestissa on myös todella paljon nähtävyyksiä ja vielä taitaa olla joitain mitä me ei olla ehditty näkemään. Lontoossa löydettiin Gatwickilta hotellille yllättävän helposti ihan Google Mapsin karttapalvelua ennalta tutkineena. Reissattiin metrolla kuin vanhat tekijät ja nähtiin suosituimmat nähtävyydet, käveltiin kymmeniä kilometrejä, vierailtiin Camdenin putiikeissa, Emirates Stadiumilla jalkapallo-ottelussa ja melkein onnistuttiin eksymään Harrodsilla. Ja kuten edellä jo kerroin, saatiin tutustua Lontooseen metrolakon aikana.

Matkamessuille mentiin ihan mielenkiinnosta katsomaan josko sieltä löytyisi jotain houkuttavia matkakohteita. Ja löytyihän sieltä vaikka mitä! Seychellit, Malediivit, Indonesia, Thaimaa, Karibian ristelyä ja kotimaan matkailua. Jokaiselle jotain siis. Esitteitä nappasin mukaan, mutta vielä ei ole suunnitelmissa mitään matkaa. Messuilla olimme lauantaina puolen päivän aikaan ja niin oli muutama muukin. Autolle saatiin parkkipaikka helposti ja nopeasti, mutta sisällä oli aika tungos. Välillä tuntui kuin olisi mennyt pingispallon tavoin edestakaisin ihmisten välissä. Kyynärpää taktiikka olisi ollut tarpeen välillä, mutta koska kaikki oli samassa tilanteessa, ei se olisi ollut kovinkaan kivaa muita kohtaan. Puolitoista tuntia kierreltiin ja pari tuttuakin nähtiin, jotka olivat messuilla työnsä puolesta.

Sun & sea

Tyytyväisen näköinen bloggari

Sinne haluaa takaisin

Oltiin samalle viikonlopulle onnistuttu saamaan liput Jokereiden KHL-otteluun, joten päätettiin jäädä yöksi Helsinkiin. Hotellia valitessa, meillä oli kriteerinä muutma seikka. Hotellin piti olla keskustassa, jotta autoa ei tarvittaisi illalla. Lisäksi hintaan tuli kuulua aamiainen ja mielellään myös wifi. Haluttiin myös kokeilla jotain tasokkaampaa hotellia, jotta voi verrata onko sillä väliä, millainen yöpaikka tuollaisella viikonlopun kaupunkilomalla on. Muutama varteenotettava hotelli tuli vastaan, mutta me päädyimme valitsemaan Hotelli Klaus K:n
Hotelli oli kaikkea sitä, mitä olimme odottaneetkin ja ehkä vielä vähän enemmän. Hotelliin on helppo löytää, kun vaan ajaa pitkin Mannerheimintietä Esplanadille saakka. Rakennuksen alla on parkkihalli, johon sai hotellilta etukupongin ja meidän parkkimaksu lauantai klo 15:sta sunnuntain klo 14 oli alennuksen kanssa 16 euroa.

Huoneeksi oli valittu Desire King ja se vastasi odotuksia. Huone oli siisti ja hyvällä maulla sisustettu. Ei ihme, että Klaus K Hotelli kuuluu Designhotelleihin. Koko hotellin sisustus on todella tyylikäs. Aamiaisvaihtoehtoina oli joko suomalais-mannermainen aamiainen joka koostuu laadukkaasti tuotetuista raaka-aineista sekä italialaistyylinen, munakkaita, hedelmiä, leivonnaisia ja itse leivottua Focacciaa sisältävä aamiainen hotellin ravintola Toscaninissa.
Me valitsimme tuon italialaistyylisen ja emme kadu hetkeäkään, se oli aivan loistava aamiainen. Kaikkea oli aivan pakko maistaa, koska kaikki näytti niin herkulliselta. Runsaan aamiaisen jälkeen olikin hyvä lähteä vähän kauppoja kiertelemään ja tekemään löytöjä viimeisistä alennusmyynneistä ennen iltapäivän Jokereiden KHL-ottelua.

Kaikinpuolin onnistunut viikonloppu takana ja hyvillä mielin palattiin taas kotiin ja normaaliin arkeen.
Hotellia voin suositella kaikille Helsinkiin suuntaaville!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fatbike eli läskipyörä on varma valinta maastoon kuin maastoon