Lyhyt ja tehokas ratatreeni!

joskus treeni voi olla lyhyt, mutta silti tehokas ja kehittävä.Sellainen itselläni oli perjantaina.


Itsellä oli tällä viikolla perjantaina vuorossa lyhyt ja tehokas juoksutreeni.
Vetoja oli vuorossa tasan kolme kappaletta, alkuun ja loppuun tuli toki hyvät lämmöt ja jäähdyttelyt.

Ideana oli hieman testailla kilsan vetojen aikana miten sykkeet elää ja miten niistä palautuu.

Ensimmäinen kilometrin veto oli vauhdiltaan kevyin, 4:35 min/km. Vauhti pysyi suhteellisen tasaisena koko vedon ja sykkeet oli vedossa toivotulla tasolla.

Seuraavaan vetoon oli tarkoitus kiristää vauhtia noin 4:00 min /km tasolle, hieman tuosta jäin kun yksin puski tuulisella radalla, keskivauhti oli 4:09min/km. Tuossakin vedossa meno tuntui hyvältä ja syke oli oikealla tasolla vaikkakin tuuli yltyi ja tuli aika puuskissa.

Viimeiseen vetoon olikin aika lisätä paukkuja. Ensimmäinen kierros tuli mentyä ehkä inan liian vauhdikkaasti mutta sen jälkeen mentiin aikalailla junan lailla tasaista puuskuttamista eteenpäin. Jälkeenpäin on helppo sanoa että inan kovempaa olisi pitänyt mennä, toisaalta parempi näin kuin se että olisi hyytynyt pahasti tai repinyt paikkoja rikki tässä vaiheessa. Viimeinen kilometri taittui ajassa 3min 25sek.

Oli kiva treeni ja oli mukava vähän testailla välillä miten se kilsan matka taittuu kun menee välillä pois mukavuusalueelta.

Vielä olisi yhdet täsmätreenit vuorossa ennen Berliinin marathonia!

⇩⇩⇩⇩


IG
Facebook


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Porrastelua Turussa

Tärkeimmät saliliikkeet juoksijalle

Miksi juoksijan kannattaa pyöräillä?